Derfor er dit logo vigtigt

16 April 2020 Lotte Hindsberg

editorial

Hvis du er i tvivl om hvorfor et logo og en visuel identitet, er så vigtigt så tænk på de gange du har stået i en boghandel og kigget på bøger. Bøger hvor du ikke kender forfatteren og derfor kun har forsiden at forholde dig til. Ser forsiden spændende ud køber du den, men ser den kedelig ud, kan den være nok så god, så lægger du den tilbage. Hører du til dem som ikke læser, har du sikkert prøvet at så i supermarkedet og kigget på vin etiketter. Det er nøjagtig sådan din visuelle identitet og logo fungerer. Den skal give nye kunder lyst til at købe dine produkter eller kontakte dig samtidig med, at de skal kunne genkende det igen en anden gang.

Din visuelle strategi

Allerede når du planlægger at starte et firma, bør du gøre dig tanker om din visuelle strategi og hvad den skal udtrykke. Det samme gør sig gældende, hvis du har planer om at rebrande dit eksisterende firma eller produkt. Det du gerne vil have folk skal forbinde dig og dit firma eller produkt med, skal dit logo udtrykke. Derfor er det vigtigt at du ikke falder for fristelsen og lader en god, men uerfaren ven lave dit logo. Sæt de nødvendige penge af og få det lavet ordentligt. Du skal ikke miste mange kunder, før det har kostet dig dyrt at spare på dit logo og din visuelle identitet. Få en erfaren grafisk designer med ind fra start, når du planlægger din virksomheds overordnede stategi. Du skal bruge lige så meget tid og energi på din visuelle identitet, som du gør på din mission og vision. 

Din grafiker skal lave et logo, som udtrykker alt det samtidig med at det skal være enkelt, genkendeligt og så skal det kunne fungere på flere former for materialer. 

More articles